25 februarie 2014 www.wall-street.ro
Intr-un peisaj aglomerat, in care jucatori de calibru international se lupta pe cei doar 32 ml de lapte consumati de romani zilnic, producatorul de lactate Albalact creioneaza de la Alba-Iulia un plan indraznet si realizabil: in trei ani compania controlata de omul de afaceri Raul Ciurtin vrea prima pozitie in cele mai importante categorii din piata.
Cele mai recente date financiare disponibile arata ca, in primele noua luni ale anului trecut, cifra de afaceri a Albalact a urcat cu 25%, pana la circa 308 mil. lei, in timp ce profitul aproape s-a dublat, la 5,42 mil. lei. Per ansamblu, 2013 se incadreaza in trendul ascendent cu care Albalact si-a obisnuit actionarii chiar si in perioada de criza financiara.
“Ne-am bugetat niste tinte de crestere pentru anul trecut pe care le-am indeplinit. Asta a insemnat o crestere importanta a cifrei de afaceri si a profitului, de doua cifre. Anul trecut am venit dupa un 2012 in care am consolidat un portfoliu si o prezenta in piata. Nu am venit cu multe noutati de produse, cu acest portofoliu am reusit sa performam in piata”, a explicat Raul Ciurtin intr-un interviu acordat WALL-STREET.ro.
Tot in 2013 compania a investit circa opt milioane de euro in noi linii de productie care sa sustina diversificarea portofoliului. Astfel, pana la jumatatea acestui an Albalact va lansa cateva produse noi in fiecare categorie de piata.
Printre produsele lansate anul trecut se numara Raraul MBS – mamaliguta cu branza de vaci si smantana, Zuzu Bifidus Snack si Fruzu.
In plus, pe agenda de prioritati ale companiei se afla in acest an zona de vanzari si logistica, unde lucreaza 42% din numarul total de angajati (412).
“Am crescut constant pe zona de logistica si vanzari, sunt zone pe care le vom dezvolta si in perioada urmatoare. In piata exista transformari, anumiti retaileri locali sunt preluati de jucatori internationali ceea ce are implicatii asupra structurii de vanzari. Ne intereseaza sa ne marim baza de clienti si acoperirea geografica”
Raul Ciurtin