4 iunie 2014 www.revista-piata.ro
Albalact a lansat recent, in cadrul brandului Zuzu, o gama de produse lactate ambalate in bidoane din plastic cu maner, noul ambalaj reprezentand o premiera in Romania. Inovatia are ca obiective principale dezvoltarea categoriei de produse lactate prin cresterea consumului de produse ambalate si fiscalizate, precum si consolidarea pozitiei pe piata a brandului Zuzu.
Deocamdata, in noua gama de produse Zuzu la bidon de plastic cu maner este comercializat laptele proaspat pasteurizat, in variantele integral si semidegresat, la 1,8 litri. Gama urmeaza sa fie extinsa cu iaurt de baut natural, iaurt de baut degresat, sana, lapte batut si kefir – fiecare in ambalaje de 1 litru si de 0,5 litri – si lapte proaspat pasteurizat, integral si semidegresat, in ambalaje de 0,5 litri. Produsele Zuzu la bidon vor coexista cu cele ambalate in recipiente din carton.
In contextul cresterii consumului de lactate ambalate in recipiente din plastic, optiunea companiei Albalact pentru noul tip de ambalaj vine din dorinta de a oferi consumatorului ceva diferit si din nevoia de dezvoltare a pietei (inclusiv prin recuperarea unui segment de consumatori obisnuiti cu produsele nefiscalizate de pe piata taraneasca). Dincolo de designul atipic, bidonul de plastic are avantajele manevrabilitatii si al usurintei de depozitare, fiind proiectat astfel incat sa se potriveasca perfect in spatiul din usa frigiderului. Forma sa ii permite sa foloseasca optim spatiul in rafurile magazinelor si usureaza mercantizarea.
“Ne dorim sa pastram atributul de companie inovatoare cu care ne-am obisnuit consumatorii de-a lungul timpului. Brandul Zuzu este brandul perfect pentru a aduce pe piata primul lapte din Romania ambalat in sticla de plastic cu maner. Acesta este unul dintre cele mai interesante proiecte dezvoltate de compania noastra in ultimii ani. Design-ul intregii game de sticle de plastic cu maner, pentru care Albalact detine exclusivitate pe piata din Romania, a fost dezvoltat special pentru compania noastra, tinand cont de toate aspectele legate de dimensiunile sticlei, aspectul curgerii si ergonomia manerului. Nu a fost usor, este un proiect la care lucram de mai bine de un an, dar rezultatele sunt pe masura si avem incredere ca noul ambalaj va fi bine primit de catre consumatorii nostri”, a declarat Cristina Miclea, directorul de marketing al Albalact.
Bidonul cu maner (ambalaj dominant pe piata americana a laptelui), se adreseaza familiilor si consumatorilor de volum, este practic, usor de manevrat , asigura o curgere lina, pastreaza laptele in conditii bune si se aseaza perfect in usa frigiderului, se arata in comunicatul companiei. De altfel, cantitatea de 1,8 litri, atipica, este rezultanta respectarii acestor cerinte, plus aceea de incadrare pe inaltime in rafturile magazinelor.
Pentru noua gama Zuzu, Albalact a investit peste un milion de euro intr-o linie de ambalare atat la bidon cu maner, cat si la PET, compania completandu-si recent portofoliul brandului De Albalact cu laptele proaspat pasteurizat la PET de 1,4 litri. Noua linie de ambalare are o capacitate de lucru de pana la 10.000 de litri de lapte pe ora.
In conferinta de presa prilejuita de lansarea noului ambalaj Zuzu, Irina Mandoiu, directorul comercial al Albalact a mentionat ca piata romaneasca a produselor lactate fiscalizate este evaluata la 880 de milioane euro, in timp ce piata nefiscalizata (piata taraneasca) plus autoconsumul gospodariilor este de aproximativ trei ori mai mare, potrivit estimarilor specialistilor. Din piata fiscalizata laptele ambalat la PET detine o pondere de 15%, in crestere cu 2 procente fata de finalul anului trecut. Directorul comercial al Albalact a precizat ca in primele cinci luni din 2014 compania a inregistrat o crestere de 10%, ritmul fiind mai alert pe iaurturi (+33%) si pe lapte (+15%) si mai scazut (+5%) pe branza proaspata de vaca. Albalact a incheiat anul 2013 cu o cifra de afaceri de peste 420 de milioane lei (+23%) si se asteapta la o valoare de circa 500 de milioane lei in 2014.