4 februarie 2018 Ziarul Financiar
Brandul Fulga, cu o istorie de 14 ani, reprezintă mai mult de 10% din vânzările anuale ale Albalact, liderul pieţei de lactate.
Albalact, cel mai mare jucător de pe piaţa de lactate după cifra de afaceri raportată în 2016, a relansat în a doua parte a anului trecut brandul Fulga, care are ca principal target copiii, relansare care a readus vânzările mărcii de lactate pe o pantă ascendentă.
„Fulga este brandul numărul doi în piaţa românească a laptelui UHT (…). Relansarea, în septembrie 2017, a adus deja o creştere cu 36% a cifrei de afaceri a acestui brand. Aşadar, a fost o decizie bună cu un impact important în afacerile companiei“, a declarat pentru ZF Cristina Miclea, director de marketing al Albalact, companie cu o cifră de afaceri de 528 de milioane de lei (117 mil. euro) în 2016 (ultimele date disponibile). Rezultatul este raportat după standardele internaţionale de raportare. Cristina Miclea spune că brandul Fulga reprezintă un procent de double digit (peste 10% – n.red.) din vânzările Albalact. Astfel, conform calculelor ZF, brandul ajunge anual la vânzări de peste 10 milioane de euro. Cel mai important brand din portofoliul Albalact, companie cumpărată recent de către gigantul francez Lactalis, este Zuzu, care reprezintă în jur de 30-40% din vânzările companiei, conform celor mai recente date. Însă Fulga este primul brand al companiei Albalact şi primul brand românesc animat, construit în jurul unui personaj, conform datelor furnizate de către companie.
Cristina Miclea spune că revitalizarea Fulga a fost făcută pentru că este un brand important pentru companie, iar evoluţia sa a fost modestă în ultimii ani, cu impact negativ în cifra de afaceri, din cauza contextului – piaţa laptelui UHT este în scădere. Pe piaţa deserturilor din lapte, Albalact concurează cu jucători precum Muller, Danone sau Dr. Oetker, dar şi cu mărcile private ale marilor reţele de magazine.
„ După 14 ani de la lansarea ei, am hotărât s-o revitalizăm pe Fulga, pentru că este cu adevărat un brand important pentru companie, iar evoluţia sa a fost modestă în ultimii ani, cu impact negativ în cifra de afaceri, din cauza contextului – piaţa laptelui UHT este în scădere. Aşadar, pentru că Fulga este un brand pentru copii, ne-am hotărât să intrăm cu ea într-o nouă categorie – deserturi pentru copii. De altfel, intrarea ei în această categorie este un plan mai vechi al companiei Albalact, dar care s-a concretizat abia acum pentru că acum am avut contextul favorabil“, a mai spus Cristina Miclea. Relansarea Fulga este şi primul proiect important legat de branduri realizat de Lactalis după cumpărarea Albalact. Lactalis, care este cel mai mare producător de la nivel mondial de lactate, şi-a adjudecat prima poziţie şi pe piaţa românească după ce a cumpăra Covalact. Lactalis mai deţine pe plan local şi producătorul lactatelor LaDorna, dar şi producătorul sucurilor Santal ( Parmalat România).
Odată cu această relansare din 2017, care a adus o nouă imagine brandului de lactate şi noi produse, Albalact a lansat şi o campanie de comunicare amplă pentru acest brand. Albalact investeşte anual circa două milioane de euro în marketing, bani pe care îi investeşte în campanii menite să păstreze clienţii actuali şi să atragă unii noi, în special cei tineri, conform informaţiilor furnizate anterior de Cristina Miclea. Ea spune că Albalact va continua să dezvolte brandul Fulga.
„Ne dorim să susţinem şi să extindem brand-ul Fulga. Vom urmări evoluţia relansării ei şi pe parcurs vom lua deciziile în concordanţă cu impactul pe care-l va avea în afacerile companiei şi în piaţă”.