17 septembrie 2020 Revista Progresiv
Producătorul Albalact a bifat o creștere de peste 8% în 2019, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor Publice. Cifra de afaceri a ajuns la aproape 673 de milioane de lei, iar profitul net s-a ridicat la 20,5 milioane lei.
„Evoluția Albalact în 2019 este cea prognozată și așteptată, compania a înregistrat un ritm de creștere foarte bun, în condițiile în care Albalact se află de cinci ani în poziția de lider al industriei lactatelor, dar și în contextul unei piețe care mai degrabă a stagnat. Creșterea a fost susținută de diversificarea portofoliului – un pilon important pe care se bazează strategia de dezvoltare a Albalact de mai mulți ani”, a declarat Giampaolo Manzonetto, Director General Grup Lactalis România pentru Progresiv.
Potrivit acestuia, în diversificarea portofoliului au jucat cartea produselor personalizate, cu valoare adăugată și beneficii, ajungând astfel la segmente și categorii noi de piață.
„Unul din avantajele faptului că Albalact este parte a Grupului Lactalis este posibilitatea activării unor sinergii care au permis dezvoltarea portofoliului accesând și resursele fabricilor pe care grupul francez le are în regiune. Am adus, astfel, în piața românească produse inovatoare pentru consumatorii români, în special în categoria deserturi. În ceea ce privește produsele personalizate, în 2019 am urmat două tendințe importante din categoria lactatelor și anume – reducerea zahărului din lactate și deschiderea unui nou segment de piață în care am devenit pionieri – produse lactate cu conținut ridicat de proteine”, completează directorul general.
Tot anul trecut, producătorul a pornit și planurile de dezvoltare a exporturilor și au lansat Zuzu pe piața din Republica Moldova, prin intermediul subsidiarei Lactalis Moldova. Cât despre 2020, începutul de an a fost unul pentru pentru companie.
„Albalact a înregistrat vânzări bune la începutul anului, cu o intensificare neprevăzută în perioada stării de urgență, când comenzile au explodat pur și simplu iar compania a lucrat la capacitate maximă. În perioada cu epuizări de stocuri și rafturi goale, am livrat de două ori față de volumul normal pentru acea perioadă, pentru că ne aflăm într-o industrie strategică. În total, pe toate categoriile, în perioada stării de urgență am înregistrat o creștere a comenzilor de peste 25%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut”, susține Giampaolo Manzonetto.
Grupul Lactalis deține în România companiile Albalact, Covalact, Dorna Lactate, Rarăul, Lactate Harghita, Lactalis România, Parmalat România și Lactalis Logistic și reunește peste 2300 de angajați, 7 branduri românești (LaDorna, Albalact, Covalact, Zuzu, Fulga, Rarăul, Poiana Florilor) – inclusiv mărci regionale (precum Friss, comercializat în județele Harghita și Covasna) – și branduri internaționale (President, Galbani, Santal).
Companiile românești din Grupul Lactalis vând peste 200.000 de tone de produse finite în fiecare an și, cumulat, au o cifră de afaceri de aproape 250 de milioane de euro (produse lactate și sucuri).
Activitățile de producție ale companiilor se desfășoară în șapte fabrici, dintre care cele mai mari sunt fabrica Albalact din Oiejdea, județul Alba, Covalact din Sf. Gheorghe, județul Covasna, și Rarăul din Câmpulung Moldovenesc, județul Suceava.
https://revistaprogresiv.ro/stiri/afaceri-crestere-pentru-albalact-2019