4 iunie 2015 Capital.ro
Cea mai mare companie de lactate din piaţa românească a trecut pe piaţa reglementată de la Bursa de Valori Bucureşti.
În timpul umflării balonului speculativ din anul 2007 a captat imaginaţia investitorilor fiind una dintre cele mai vizibile companii de pe piaţa Rasdaq. Albalact SA (ALBZ) a devenit post-criză cea mai mare companie de lactate din piaţa de lactate, depăşind Danone, iar acum păşeşte pe piaţa reglementată a Bursei de Valori Bucureşti pe care doreşte să o folosească pentru a obţine finanţare în anii următori, conform declaraţiilor reprezentanţilor companiei.
Trecerea pe o categorie superioară a pieţei de capital se suprapune cu reducerea taxei pe valoare adăugată pentru alimente la 9% de la 24%, ceea ce ar urma să fie un nou impuls pentru vânzări, spune Stéphane Batoux, CEO al firmei al cărei portofoliu îl reprezintă 36,3 producţia de lapte, 16,4% livrarea de iaurturi şi 12,2% de unt, unde este lider de piaţă.
Albalact este o acţiune de referinţă; este o companie plasată pe locul întâi industria din care face parte”, a declarat Mişu Negriţoiu preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), prezent ieri la evenimentul de la BVB care a marcat ajungerea emitentului la cota pieţei reglementate. El a calificat acţiunea ALBZ ca fiind blue-chip şi a spus că nu ar ezita să o cumpere.
„Ce vacă sunt!”, spune frumoasa adormită
Albalact este o poveste despre branduri. Cel mai extins este Zuzu, marcă aplicată atât pe lapte, cât şi pe iaurturi. Batoux aminteşte că societatea a excelat la inovaţie, fiind cea dintâi care a vândut lapte în cutii de carton, iar acum fiind şi prima care livrează lapte în bidoane de doi litri cu toartă. Nu mai departe de luna trecută, Albalact a lansat şi gama de iaurturi Zuzu Bifidus care au fost aduse spre degustare şi în cadrul evenimentului de ieri de la Bursă.
Trecerea căre un jucător de top la nivel naţional în industria de lactate a fost marcată de lansarea mărcii Fulga, a cărei reclame, cu impact la vremea respectivă a fost prezentată din nou auditoriului. „Ce vacă sunt!”, era sintagma care a amuzat mulţi români în faţa televizoarelor care tocmai aflau de laptele vândut în cutii pe care era imprimată văcuţa Fulga. Batoux spune că acest brand nu a mai fost la fel de mult exploatat, dar are un potenţial extraordinar de creştere pe mai departe. Sub acest aspect, văcuţa Fulga este „frumoasa adormită” care ar putea asigura o relansare a vânzărilor Albalact la un moment dat.