6 februarie 2015 ZF.ro
Albalact, al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa lactatelor, a înregistrat în perioada mai-noiembrie 2014 o creştere de 20% a cotei de piaţă în categoria lapte, de la circa 22% la 27,6% avansul fiind datorat lansării bidonului de lapte cu mâner pentru brandul Zuzu.
Cu bidonul de lapte am reuşit să creştem categoria de lapte sau cel puţin să aducem consumatori care cumpărau lapte din pieţe către produsele ambalate. De asemenea, acest bidon ne-a ajutat să ne creştem cota de piaţă în segmental de lapte. În noiembrie 2014, Albalact avea o cotă de piaţă de 27,6% în volum şi 31,6% pe total piaţă a laptelui“, spune Stephane Batoux, directorul general al companiei cu afaceri de 423 milioane de lei (aproape 96 mil. euro) în 2013.
Piaţa nefiscalizată reprezintă una dintre cele mai mari provocări ale companiilor de pe piaţa lactatelor, aceasta ajungând la 40% dintr-o industrie care a pierdut peste 100 de fabrici în criză. Albalact este lider pe piaţa laptelui, smântânii şi untului. Conform informaţiilor furnizate de companie, cea mai mare pondere în businessul Albalact o are laptele, urmat de iaurt, smântână, unt şi brânză proaspătă.
Zuzu este cel mai important brand din portofoliul Albalact, reprezentând circa 37% din afacerile companiei, conform ultimelor date. Vânzările Zuzu pot fi estimate la peste 35 mil. euro anual.