22 aprilie 2014 www.revista-piata.ro
La sfarsitul lunii trecute, speakeri experimentati in “stiinta loializarii”, alaturi de peste 100 de participanti la cea de a doua editie a “fmcg & retail Marketing Conference”, au adus in prim plan atributele cheie ale strategiei de fidelizare a consumatorilor, precum si o serie de provocari si experiente relevante in domeniu.
Prima concluzie desprinsa in urma discutiilor purtate in cadrul conferintei „Keep in shop. Stiinta loializarii“ a fost ca shopperii s-au maturizat odata cu piata, pretentiile lor au crescut, asteptarile le sunt din ce in ce mai greu de satisfacut. In acest context, solutia este actionarea unor parghii care sa tina cont de sensibilitatile “in trend” ale acestora: sensibilitate nu doar la pret, discounturi si promotii, ci si la traditii, la crearea unei relatii afective cu brandurile, la mesajele corect targetate, multi-canal, care transmit emotie.
O alta concluzie a fost ca atragerea cumparatorilor in programe dedicate si folosirea tehnologiei moderne sunt factori care pot influenta decizia de cumparare, mai ales in cazul tinerilor. De aceea, acest segment, care isi petrece o treime din timp pe diferite retele de socializare, trebuie tratat cu mare atentie din perspectiva comunicarii de brand.
In cadrul conferintei s-a pus accent pe vectorii de loializare, pe rolul brandului si al inovatiei in succesul campaniilor de fidelizare si pe masurarea eficientei respectivelor campanii.
In opinia Cristinei Miclea, Director Marketing, Albalact, pretul ramane cel mai simplu si mai la indemana factor de loializare, insa consumatorul plateste un pret pentru acea calitate pe care o percepe el. De aceea, atentia trebuie indreptata spre portofoliul de produse, spre modul in care se poate ajunge la consumator cu ceea ce el isi doreste. Nu trebuie omisa nici partea de comunicare, de emotie, de promisiune a brandurilor, de pozitionare cat mai corecta a lor, de modul in care ele transmit mesaje.
De asemenea, ca vectori de loializare, nu uitam rolul inovatiei, atat la nivel de noi produse si de extindere de gama, cat si la nivel de ambalaje, dezvoltand astfel pentru consumator cat mai multe optiuni de alegere”, a adaugat Cristina Miclea.