20 septembrie 2010 www.businessmagazin.ro
Dupa ani in sir in care Albalact a investit zeci de milioane de euro in capacitati de productie, bugetul cheltuit in 2010 este de doar cateva milioane de euro. Intr-un an care va aduce procesatorilor de lapte o scadere estimata de zece procente a valorii vanzarilor, pe ce pariaza compania lui Raul Ciurtin? In cladirea de birouri ridicata langa centrul logistic din Voluntari, la marginea Capitalei, Raul Ciurtin isi petrece doar cateva zile pe luna, restul timpului fiind impartit intre fabricile din Alba Iulia si cea de la Campulung. „La sfarsit de saptamana insa nu lucrez, ci petrec timpul cu familia sau pescuiesc”, spune antreprenorul roman de 38 de ani, care a transformat in unsprezece ani o fabrica falimentara de lactate intr-un competitor serios pentru multinationalele de pe piata – FrieslandCampina, Danone, Lactalis si Hochland. Anul acesta, estimeaza Ciurtin, valoarea pietei ar putea scadea cu circa zece procente – evolutie ce are efectul unui dus rece pentru procesatori, pentru ca intervine dupa 2009, cand vanzarile au fost mai degraba liniare, iar pana la criza domeniul s-a bucurat de o lunga perioada in care lactatele au fost vedete intre bunurile de larg consum, inregistrand plusuri anuale de peste 20%.