30 mai 2015 ZF.ro
Piaţa lactatelor, evaluată la circa 4 mld. lei, devine un sector tot mai „vânat“ atât de multinaţionale, care încearcă să îşi crească afacerile într-o industrie cu o evoluţie timidă, cât şi de antreprenorii români, care se bazează pe consumul tot mai mare de produse tradiţionale româneşti.
Anul trecut, Albalact, companie cu acţionariat majoritar românesc, a devenit liderul pieţei de lactate, întrecând astfel Danone, care are însă un portofoliu format aproape integral din iaurturi.
Albalact are în portofoliu peste 150 de produse comercializate sub cinci branduri: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul şi Poiana Florilor.
Compania, care este prezentă pe piaţă cu produse precum lapte ambalat, iaurt, unt, smântână sau brânzeturi, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 475 de milioane de lei, în creştere de 12% faţă de anul precedent. În schimb, Danone România a avut afaceri în scădere, la 456 mil. lei şi a raportat pierderi de 16 milioane de lei.
Cei doi procesatori de lapte sunt urmaţi în clasament de grupul olandez FrieslandCampina, care deţine pe plan local trei companii – FrieslandCampina România, Napolact şi Industrializarea Laptelui Mureş, cu o cifră de afaceri consolidată de circa 400 mil. lei. Din spate vine puternic şi grupul grec Olympus, care datorită investiţiei de peste 75 mil. euro în fabrica de la Braşov şi exporturilor, a ajuns pe poziţia a patra în topul celor mai mari jucători de pe piaţa lactatelor.